Depend

Dag 2.

Publicerad 2010-08-07 20:17:11 i Finland 2010.,

Dag 2 åkte vi iväg till stugan, det sades på radio att en björn vandrade runt i området.


Min morfar står och plockar bär, jag ska precis ut och bada, och vilken tur vi hade med vädret!



därute, ni ser den lilla röda ringen jag ritat ut(?) dit paddlade vi i våra badringar/madrasser!
vi kom dit, min kusin såg ett fisk skelett, och vi såg revben överallt på denna lilla klippa så fort som satan paddlade vi därifrån!!!



Sedan kom det ankor, kanada gäss, någon sorts fågel och simmade förbi oss, men när min morfar kom till bryggan och började ropa på dom vände dom genast och började simma mot oss!
Han har tydligen matat dessa fåglar sedan dom var bebisar! (:


            
                             Den hära stackaren såg väldigt desperat ut!


                  Men det var då också han som vågade sig närmast! (;  söt va?

             
                                 Och en del blev lite aggressiva utav sig!


Hittade lite fina droppar att ta kort på också (:



hittade en jättefin fjäril som jag lyckligtvis fick ett kort på, dom satt aldrig stilla!
inte för att jag försökte ta kort på dom, men gick förbi en och tänkte varför inte, fin fjäril var det iaf! (:



sedan blev det dags att äta lite lunch, älskar makaroner!!!



Sedan bad dom mig att skjuta med luftgevär, eller vad det nu var för något, dom trodde väl att dom skulle få skratta åt mig, men dom två i mitten var mina två första skott, hihi, och den tredje hamnade lite utanför vid fyran/femman.


hittade en pytteliten vän på landet också! den sitter på mitt lillfinger, så den var liten!
kommer bilder på den sen, blev ganska nöjd med dom bilderna faktiskt, grodan är så söt! (:



från landet åkte vi till shoppingcentret Idea Park för att handla en liten stund.

 
hittade typ världens sötaste stekpanna!
tänk att jag inte köpte den! :(


dom hade massor med hello kitty saker, detta plus en hel rad till!


på vägen hem såg vi en    skylt!
Så finland har alltså också Ikea nu, och den vi åkte förbi var finlands största!


Och åkte vi hem efter det?
ne, nu åkte vi till stan i Tammerfors, där vi förresten var om jag glömt berätta det! (;
där gick vi och åt på ett ställe som heter Hook, massor med, buffalo wings! (:
Vi valde det i menyn som var menat åt flera pers, kanske 4 st. Vi var fem och delade på detta, det var hur mycket mat som helst!


                                                       supergott!!! (:

Kommentarer

Postat av: Emelie <3

Publicerad 2010-08-07 20:55:49

Hej söt !

Om du röstar på min sko i min blogg blir du länkad . Jag har ca 4000 - 6000 läsare om dagen!



Skriv bara att du röstat så länkar jag dig!

Kramis <3



Hoppas du vill

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela