Depend

Dag 3.

Publicerad 2010-08-07 21:32:40 i Finland 2010.,



Det blev en rosa dag idag!
Det var väldigt dåligt väder, så bestämde mig för att ha det lite färgglatt i min favoritfärg! (:
Och dåligt väder=perfekt shopping eller mysdag! självklart valdes det shopping! :D



Hittade dessa roliga läppbalsamen! Undrar om dom verkligen smakar cola, fanta och sprite?


Hittade också jättesöta mini rakhyvlar! (:





Inne på H&M hittade jag och mamma dessa Lady Gaga glasögonen, hur fula som helst på! haha
Och inne i just denna H&M hade det varit någon rökskada så allting i butiken såldes för halva priset! :D


Och hörrni! Till finland kan man inte åka utan att äta en glass, jag tycker iaf att den är asgod!
Tar alltid en lakrits glass, min favorit!
Dessutom är dom stora! den ni ser i min hand, det är EN kula!!!
Min morbror hade frågat dom om dom har någon speciell storlek dom lärt sig, och ja det har dom, dom får alltid lära sig hur stor dom ska göra en kula, och tydligen är den så stor!

Efter ett tag hos mormor och morfar blev jag sugen på glass och godis, vi åkte till en mataffär! (:


Titta vad jag hittade för dricka i affären! söt!


Ni vet i sverige hur lite cider det finns att välja mellan i mataffärer, i finland har dom ett lite större urval, allt detta på bilden är cider eller liknande! Wow! Dyrt var det också!
Men i finland säljs också 4,7% i mataffärer, dvs 18åringar kan handla det!
Starksprit finns i någon affär liknande systembolaget, där 18åringar inte kan handla.


Förresten hittade jag också säkert den största ölburken jag någonsin sett!


Den innehöll "bara"  
Och kostade ca 40kr kanske, det är väl inte dyrt?



Glass och godis var det jag ville ha, och det var det som köpste också! (:
Finland har fått karamellkungen, och dom hade supersöta burkar ist för tråkiga påsar! (:



När vi kom hem från mataffären så kom vi till mormor morfar ungefär samtidigt som min kusin  kom för att hämta mig! (:
Vi åkte iväg på hans moppe, tycker att det är hur kul som helst att åka med på mopeder, motorcyklar osv! :D
Funderar starkt på att skaffa motorcykel körkort, ist för kör kort för bil!
Men jag vill ju ha min drömbil! :(
Jaja, vi åkte runt i ca två timmar! (: Stannade två gånger, en gång för att kolla på hans kompisar som drack, fjortisar!!!
En gång på Mcdonalds i stan för att träffa en annan kompis, som tur var, blev jättekissnödig av att åka på den väg i stan som är gjord av stenar!

Dagen avslutades med min absoluta favoritglass, i finland, och godis! Sådär en ett-två på natten!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-08-08 11:07:24

Finland har den bästa glassen! Föräter mig på den nu under sommaren då jag bor här. Svenska glassen är inte alls lika god!

Postat av: ylwawiie

Publicerad 2010-08-08 12:37:34

hello kitty drickan var assöt ju! vvar det god? ;D

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-08-08 15:40:59

Mmm, vilken glass :)

Postat av: ...

Publicerad 2010-11-26 04:24:08

Faktiskt så får 18 åringar handla inne på ALKO (finlands systembolag) också.. man får köpa alkohol som är upp till 20% när man är 18...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela