Depend

Dom blinda,.

Publicerad 2010-07-05 02:21:44 i Allmänt,

det kommer ett program om blinda på 5an just nu!

usch, tycker verkligen synd om dom blinda!
Tänk att,...
inte kunna se hur du ser ut
inte se världen
inte se något alls!


Det måste vara jättehemskt!
dom som föddes blinda,
hur vet dom hur en delfin ser ut? elefant? lejon?
hur vet dom hur rosa, svart, grönt ser ut?
tänk att aldrig få veta hur du själv ser ut.
hur dina kläder ser ut exakt
bara använda sig utav vänners åsikter, apparater som talar om vilken färg, eller hur mycket klockan är.
visserligen har dom ju vuxit upp med att inte se, undrar hur det känns att vakna och inte, se något ljus, eller gör dom det?
fatta om dom bara kunde få se vad det är dom missar, sorgligt.

jag är SUPERGLAD att jag har bra syn, att jag inte ens behöver glasögon!
riktigt glad!


Nu kliar mitt öga hur mycket som helst :(
så lägger mig nu, ska upp tidigt imorn, igen, suck. när går jag inte upp tidigt?
jaja, sov sött!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela