Depend

alltså,..

Publicerad 2011-03-16 15:46:20 i Allmänt,

alltså, nu får väl sverige ge sig!
jag är inte rasist alls, men.
sitter och söker jobb, och hittar ett vanligt jobb på ett ställe som många ofta går till,.finns överallt.
och tänkte här kan jag ju jobba!
men så kommer det upp ett krav som jag inte tycker är okej!



ALLTSÅ VA?!?!?!
hallå, detta är väl sverige!?
engelska förstår jag som krav men arabiska och kurdiska!?!?!
snart är det väl ett krav att man ska lära sig dessa språk i skolorna då större delen av befolkningen bara kan arabiska, det är väl dom som ska lära sig svenska! eller har jag fel?
blir så arg. dom får så mycket gratis i detta land, medans vi måste jobba arslet av oss för att ens klara oss och har råd med allt som dom får gratis, kan dom inte då bara lära sig svenska är det så mycket begärt? och dom kan väl också ta ett lån precis som alla svenskar måste göra för att få något! betala tillbaks kan dom göra när dom lärt sig svenska och skaffat sig ett jobb!
det borde vara ett krav för dom att lära sig svenska!!! antingen det eller åka tillbaks till sitt egna land!

och det hära är absolut inte rikat mot ALLA invandrare, då jag vet att jättemånga faktiskt kommer hit till sverige och kämpar för att lära sig svenska och börja leva som vi gör, dom jobbar för sina pengar osv.
känner en som bor i turkiet åker hit till sverige när det inte är säsong därborta i turkiet för att lära sig svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela