Depend

Dag 1.

Publicerad 2010-08-07 00:38:33 i Finland 2010.,

Ja, nu hade jag tänkt skriva och visa er lite utav mina hela fyra lediga dagar, som inte spenderades i Sverige!
Det blir fyra långa inlägg nu, självklart med massa bilder! (;

Det bärjade redan lite efter 00.00 då måndagen precis börjat, jag kollar i min väska jag hade haft med till jobbet, och vad ligger där? Jo nycklirna till alla omklädningsrum på badet, suck!!!
Jaja, jag somnade kanske 03.35, gick upp 05.45, sov hela två timmar, sprang ner till badet och lämnade nycklarna, sprang till mamma hämtade mina laddare till mina kameror och sen gick jag till pappa igen.
Duschade fixade, stressade, som vanligt.

Jag pussar patrik hejdå, som så gulligt kom hem och sov hos mig och gick upp så tidigt för min skull! (:
Pappa skjutsar mig till Arlanda, släpper av mig dära och jag checkar in, går runt i lite i Tax Free'n och går till planet.




Och efter 45 minuters flygning kom jag fram till,...


Japp! Helsingfors (;
blev därifrån hämtad utav min morfar och mamma kille.
Vi åkte ca en timma, jag somnade självklart direkt! vaknade upp, jättekissnödig, usch!
Vi stannade vid ett fik, åt frukost (:

fiket låg intill huset som gör iitala, älskar det märket! (:

och fiket låg i samma hus som affären som säljer iitala, så gick runt lite dära.
visar bilderna därifrån i ett annat inlägg!



när jag kom fram blev det lite fika med jordgubbar och socker, mums!
och gick runt och fotade lite i mormor och morfars trädgård,
fina blommor, men även dom kommer upp i ett annat inlägg!

fick även en "liten" bulle med juice! haha, bullen var mycket större än vad den ser ut att vara på bilden!


sedan åkte vi iväg till lite affärer, var så shoppingsugen!
hittade den ultimata väckarkläockan för min kära pojkvän! (;
ska nog åka dit och köpa den till honom!


haha, jag och min bror hittade andra jättelika saker när vi drog vidare till stan!
         
         
Det hära är en affär med verkligen allt möjligt konstigt!


Stan avslutades med en meny från ett hamburgerställe som inte finns i Sverige (?)
som heter


Jaa kära ni, detta var väl allt ifrån första dagen (;
Fortsätter sen, min lillebror vill sova, och min dator funkar som sagt inte! *buhu*  :(

Sov sött!

Kommentarer

Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Publicerad 2010-08-07 17:06:36

sv, alla fullformat är bra, alla i de prisklassen är bra. man får det man betalar för ;)

Men jag skulle nog inte köpa den om jag inte ville bli fotograf :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-07 17:19:16

Åh kul :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela