Depend

har fortfarande inte somnat,..

Publicerad 2010-10-22 04:43:40 i Allmänt,

ligger och tänker på allt mellan himmel och jord,..
kärlek, jobb, pengar, vänner,.

varsågod,
är så otroligt gullig och delar med mig av tankarna som forsar runt i mitt huvud.

jag vill inte bo i sverige under vinterhalvåret, det dinglar ner snöflingor nu, utanför mitt fönster, är jag höstdeprimerad? jag blir alltid ledsen av kyla, jag älskar värme, kanske borde skaffa mig en lägenhet i något varmt land osm jag kan bo i under vintern? vad vill jag jobba med? jag vill ha massvis med pengar, jag älskar pengar, och att handla. jag borde börja plugga också, jag ska! jag borde fixa leg, och byta bank? men jag inser att jag gillar min bank nu. hur vet man vad som är bäst? man kanske kan ha två banker? usch kollade ut nu igen, nu väller det ner fortare, det är lite snö på marken, gaah, jag vill ha en ny vinterjacka nu! och nya vinter skor, men jag har fina, men nya skadar inte. så jobbigt att ta med allt fram och tillbaks från mamma till pappa och tvärtom, jag vill inte ha snö! varför kan inte snö vara varmt, fluffigt och rosa?

kanske därför jag inte kan sova? jag tänker för mycket? måste sluta tänka! kan man göra det? jag har aldrig lyckats, jag lyckas lätt försvinna från den riktiga världen in i min drömvärld, jag dagdrömmer ofta. det fick min mamma höra på varenda utvecklingssamtal från lärarna från ettan till sexan. och nu överdriver jag inte. försök ni att inte tänka! funkar det? ibland tänker jag så mycket att min hjärna gör ont, kan man tänka för mycket? jag byter väldigt ofta samtalsämne mitt i en mening, och hoppar sedan tillbaks, ibland har jag glömt, vad jag pratade om. kanske byter jag så ofta för att det pågår så mycket i min hjärna, jag vill ju helst gärna berätta allt på en och samma gång! usch för krig och skit, varför gör man något sådant? hur kan man döda någon? visserligen är det bra att människor dör på ett sätt, läste att konsumtionen av naturtillgångarna tredubblats eller något sådant, ökat iaf! så det är väl bra att människor dör, inge illa menat, men snart dör väl annars vi allihopa? jag vill jobba med pingviner, och hjälpa isbjörnar som drunknar ute i antarktis eller vart dom  nu lever, synd om dom. men jag klarar verkligen inte av kyla, hata är ett starkt ord, och jag hatar kyla!

blä, det blir bara vitare och vitare på marken, snyft.
nu är jag så otroligt rastlös, det liksom spritter i kroppen,
vill jag bara ha min hund liggandes hära!
kan ju tala om att detta inte alls var i närhete av alla mina tankar, bara en liten del av det som pågår i mitt huvud, det smaskigaste behåller jag för mig själv, det ytligaste får ni ta del utav.
sov sött!

Kommentarer

Postat av: Neha

Publicerad 2010-10-22 15:29:18

Jag har det problemet, jag somnar inte för jag tänker för mycket

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela